Ne mogu odoljeti ekstazi novinara na pad cijena goriva. Vesele se ko mala djeca bonbonima, a ni kupci nisu daleko.
A gdje je realna cijena ?. Nastavno na neku TV emisiju gde neki mladac iz naftnog biznisa objašnjava na pitanje. Zar ne bi cijena trebala biti niža.
Slijedi veoma umni odgovor, da ne može biti cijena niža dok se ne potroši nafta nabavljena po staroj cijeni. Ma nemoj. A kad su dizali držali su se ko pijan planjki, cijene kako je rasla na burzi. Za primjer je Njemačka, na dnevnoj bazi mogu i dva puta mijenjati cijenu. Uostalom, u ljeto 2014 kad sam malo plival po EU, u Njemačkoj i Austriji, bila je cijena znatno niža nego kod nas, u Italiji mrvicu niža.
 Mi kao imamo rafinerije, izvore, koncesije.
  Stoga sam danas u 13 sati provjerio cijene na burzi u Londonu. Broker mi je ponudio Ice brent po 45,98  barel a crude light po 44,85. Tog trenutka brent je bio u padu 3,16 $. Ponudio je i nižu cijenu ako uzmem jedan lijevi tanker koji već dugo hrđavi u Roterdamu. Kak da ne, da poslije s njim imam posla oko rezanja.
    U svakom slučaju uzeo sam onu famoznu tajnu formulu da izračunam koliko je stvarna cijena diesela koji točim.
    Cijena nije 8,13 kuna, nego bi trebala biti 6,45. Uzeo sam u obzir da je $ prema kuni porastao oko 8%.
Čestitke svima koji su prodali i prodavali dionice INE kompaniji koju je INA mogla kupiti sa malim prstom /šah/. 
T

Zadnja izmjena ( Utorak, 13 JANUARY 2015 19:35 )