Vreme ušlo u bablje ljeto a Hrvatska u film Glup gluplji. Godinama tvrdim da mi uporno nezaustavljeno tonemo. Dokaz. Javio se dr. Ž. Lovrinčević Ekon. Institut Zgb, savjetnik mnogih Vlada pa i ove sadašnje. U Globusu 19.10. kaže da je, još malo, pa gotovo.
Po njemu, ne po meni, da nismo konvergirali ni milimetar. Po relativnom standardu smo, gdje smo bili prije 110 g. u odnosu Austrije. ??
Mi smo bili gotovi onog trenutka kad je HDZ preuzeo državu. Dokaz. Kapitalizam na obiteljski, rođački i pajdaški način. O tome sam pisao, od pretvorbe u Ratnoj ekonomiji pa do danas, kad vrli muž, veliki vjernik, brat mu svećenik, a sestra, opatica. Kaže na sudu da nije ratni profiter. I ja mu vjerujem, jadan toliko se napatio za svoju zemlju da je postao invalid. Posebno se napatio kad je bio pobjegulja u Njemačkoj, brat ga vozikao od nemila do nedraga, trebala je viza a nitko da mu se javi na mobitel. Uporno je kupovao kartice, ali izdajnički mobiteli su uporno javljale kodove na mobilne stanice pa ga je BND zamolila da ide doma da ga ne hapse. Austrijanci to nisu propustili i cirkus traje ravno 9 godina.
Ne može pola sata biti u sudnici, nego se mora zakazati nova rasprava. U Moskvi na tekmi je lako navijao tri sata. Ja mu sve vjerujem što govori, a onih 12 milijuna kuna prekobojnih- izračunao sudski vještak, trebalo je uzeti /Porezna uprava/ kao u svakoj uljuđenoj državi EU i ne praviti paradu i cirkus sa sudom. O tome sam imao bogate eseje.
  I dok se mi uveseljavamo prošlošću, budućnost je tu. Dokaz. Sadašnjost.
Malecko neupitne digresije, da okrenem na zajebanciju, Budim, Bijeli Biograd /Shekeshfehervar/ Bratislava /Požun /, Beč, Beograd i sad Bruxulles. Predlažem da u Hrvatskoj ukinemo slovo B i spalimo ga kao Bruna /Giordana /.
Ipak biram Sadašnjost.
Moja omiljena tema, ekonomija, uže mikroekonomija, uže ekonomika gospodarstva, uže proizvodnja, uže brodogradnja. Biće dvojka od ovog eseja. A koja ocjena vrlom ministru Horvatu ??? Pitati prof. Pribičevića-Teorija tržita i cijena. Grobar brodogradnje.
Da. Ali nema sadašnjosti bez prošlosti, ali ima stara sibirska poslovica, jednim okom gledaj u budućnost a drugim povremena pogledaj u prošlost.
Uljanik i 3 maj.  3 maj, hm, jel to neka zajebancija.
Pa i nije, sjećam se ko jučer. 
Početak. Govora davnog, u 3 maju. Šta, naši škverani će imati plaću 4000 DEM. 
Kraj. Krepat ma ne molat.
Kronologija, brzinski. Uljanik, dug u 2017 g. 1 miljarda kn. Došao Ministar Horvat, reče to je privatna firma. Da. Nema Lex Agrokor, pardon brodogradnja. Tu se nema što učariti, kakvih 140 savjetnika.
Horvat, privatna firma. Istina, preko 70% radnička, ali je neko prišapnuo vrloj sveznalici da i država ima blizu 25%. U Agrokoru država je imala čistu nulu. Ko u gruntovnici 1/1.
 K tome priča gluposti, zadnji je kaže koji priziva stečaj. Nema pojma, misli na likvidacija, jer stečaj ne znači slom firme. 
Šizofrena vlasnička struktura a u NO sjedi radnički sindikalni čelnik. Opa. Sad kad je gotovo, uredno daje ostavku. Ko je sve zabijao čavle u taj lijes neznam ali znam ko ga bude zadnji.
Znam ko je predzadnji, sami vlasnici. Kad je Australac molio dajte da moji ljudi završe brod. Vlasnici su štrajkali i odbili molbu. I to je bila objava urbi et orbi. I nastala poplava otkaza naručenih brodova i to doba brodarske recesije. Umjesto zarade platiće se i penali, garancije poreznim obveznicima na naplatu a razvikani suficit države fijuuuuuuuuu.
     Kao sindikalac, šrajkao sam u Jugoslaviji dok nismo ekipu parazita, uhljeba, bacili na koljena. I dobili što smo tražili. /Platni razredi, od 1 do 3, a u državi 1 do 5/. Pazi ovo, bonusi /prebačaji norme, samo šlajkeri/. Kancelariji fiksna plaća. Poslije štrajka. Proizvodnja nije trpjela, radilo se subotom i nedjeljom i ulovili se rokovi isporuke. Kupci nisu ni znali da smo se gadno počupali. 
Sadašnjost. Štrajkaju vlasnici protiv sebe, ne rade jer nema lima, a traže plaću.
A vicmaher ministar električar, pita, pa kako ćete izgraditi tri broda na dva navoza. Eto mu savjeta, jer znam da je radio pola sata u privatnoj firmi a ostalu u HEP-u.
  Poznato je da naši ministri u pravilu dolaze se učiti u ministarstvo. 
O negativnoj partijskoj selekciji zadnjih 25 g. govori i Lovrinčević i o klijentilizmu i o lopovluku.
  Moja  preporuka električaru, neka uzme putni nalog i ode u S. Koreju u brodogradilište Daewoo, gdje radi moj prijatelj iz škole/ jedini sam ja od generacije ostao doma, jedan se zaposlio 1970 u 3 maju / da ga nauči sve o brodogradnji. Kad će letjeti avionom, neka prouči kako je dobiven ll svjetski rat na Antlantiku. Onog trenutka kad su američka brodogradilišta  izgradila više BRT nego koliko su ih podmornice potopile. Postigli su rekord koji neće nikad biti srušen, u 4 dana porinut brod, serijski, zvali su se Liberty.
Nedavno su 27. 09. Ameri proslavili Liberty Fleet Day.
Poslije rata htjeli su ih poslati u rezalište, no otkupio ih je Onnassis, postao je magnat.  
 Za kraj, kiseli vic. U Jugoslavija firma pred stečajem, zbor radnika, radnički savjet, partijska organizacija, direktor. Svađa, larma, tko kriv...Kad su se malo smirili, Štef veli, čujte bumo prodali firmu strancu, nastao je urnebes. Direktora šlagiralo a Anka partizanka skočila na stol i počela pucati iz olovke misleći da je šmajser.
Kad su se smirili, pitali Štefa kak je to on mislil. Lepo, ovak, mi njemu prodamo firmu i zememo peneze. Je, a de bumo delali. Pa pri njemu.
Svaka sličnost Štefa i Bruxullesa slučajna.
A može još jedan za kiseli osmijeh, Bojna Minken se vratila u Domovinu, Majstori otišli u Minchen.
Da ne ispadne da navodim samo neugodne viceve, evo jedan stvarni, partizanski. Komandat talijanskih snaga u Zadru, potpukovnik Martineli  pošalje bataljun/ 5 četa/ u zaleđe da počiste nekave buntovnike. Vratili se potučeni do nogu. Kapetan podnosi, prijavak, razbili nas, bilo ih na tisuće. Nemoj pričati gluposti, kad znam da ih bilo oko stotinjak. Kapetan gleda sebi u cokule. Da li znaš ko komanduje tim patliđanima. Kapetan smalo veselosti kaže, znam. Zovu ga Šegrt /1907-1991/. Komandant, više za sebe, ma vraga šegrt bio je to Majstor.
Svaka sličnost Minkena i Majstora, slučajna.       

Zadnja izmjena ( Četvrtak, 18 OCTOBER 2018 05:15 )